Екологічне виховання дошкільників — це цілеспрямований процес спрямований на формування у дітей знань і навичок як потрібно поводитись в природі, що можна робити а що ні, вміти гармонійно взаємодіяти з природою.
В. Сухомлинський говорив, що екологічне виховання повинно забезпечити підростаюче покоління науковими знаннями про взаємозв’язок природи і суспільства, допомогти зрозуміти багатогранне значення природи для суспільства і кожної людини зокрема, сформувати потребу людини у спілкуванні з природою та прагнення брати активну участь у збереженні довкілля. Найдієвішим засобом виховання екологічної культури С. Русова визнає рідне слово. Саме через слово дитина сприймає духовні цінності народу, його світобачення, засвоюється повага до землі та природи.
Ф. Фребель вимагав зближення дитини з природою і передбачав такі заняття як догляд дитини за рослинами, облаштування дитячого городу. Я. А. Коменський вважав що в екологічному вихованні найголовніше є ознайомлення дітей з природою і пояснення їм значення природи для кожної людини, що потрібно берегти її.
Не можна уявити життя дитини без тісного зв'язку з
природою, адже природа є важливим засобом всебічного виховання дітей.
Екологічне виховання потрібно формувати
в дітей дошкільного віку, бо у пізніше може не вистачити сил у виправлені
недоліків пов’язаних
у ставленні дорослої людини до природи.
Таким чином, екологічне виховання у природі є невід’ємною складовою для становлення людини. Основи екологічного виховання повинні формуватися ще з раннього дитинства. Екологічне виховання тісно взаємопов’язане з іншими видами виховання і є невід’ємною частиною комплексного виховання.
Обов'язково ознайомтеся із консультаційними матеріалами для батьків щодо екологічного виховання дітей
Дійсно, взаємозв'язок людини і природи є важливим у житті. Як у дитячому садку вихователь може допомогти дитині зблизитися з природою та пояснити, що її потрібно берегти?
ВідповістиВидалитиНайбільш доцільними способами екологічного виховання у дитячому садочку є повсякденні та цільові прогулянки у природу, де завдяки безпосередньому контакті з природними об'єктами, діти зможуть зблизитися з багатством Природи та зрозуміти важливість її збереження.
ВидалитиВи у своєму дописі зазначили про раннє екологічне виховання у сім'ї. Чи є якісь ще способи для екологічного виховання окрім піклування за домашніми тваринами та рослинами?
ВідповістиВидалитиРаннє екологічне виховання у сім'ї може здійснюватись не лише через піклування за домашніми тваринами та рослинами, а й завдяки спільному відпочинкові на природі, зокрема у лісі, у горах чи на морі. Так, батьки можуть розповідати дітям про особливості природи у тому чи іншому місці, прищеплюючи їм необхідні знання, уміння й навички.
ВидалитиДякую за корисний допис! А яка найбільше думка із вище зазначених науковців Вам найбільше імпонує?
ВідповістиВидалитиНайбільш мені імпонують думки українських педагогів, зокрема В.Сухомлинського, С.Русової. Так, їхні ідеї є важливими не лише для української дошкільної педагогіки, але й для світової дошкільної педагогіки.
ВидалитиДійсно, діти навчаються за прикладом батьків, а які ще приклади батьки можуть показувати дітям (крім зазначених вище: доглядати за кімнатними рослинами, піклуватись про тварин, не розкидати сміття)?
ВідповістиВидалитиБатьки - це чудові педагоги для своїх дітей, оскільки вони наслідують їх у всьому. Тому, батьки можуть здійснювати екологічне виховання у різних формах. Наприклад, разом спостерігати за унікальними сезонними змінами у природі, проводити цікаві природничі досліди тощо.
ВидалитиЩиро дякую за цікаву інформацію! Як Ви вважаєте, що батьки разом з дитиною можуть робити на прогулянці?
ВідповістиВидалитиПрогулянки - не лише чудовий спосіб відпочинку, а й прекрасний та важливий засіб екологічного виховання. Тому, батьки разом з дітьми на природі можуть грати у різні ігри природничого змісту, доглядати за рослинами, годувати безпритульних тварин тощо.
ВидалитиЦікава інформація! Скажіть, на Вашу думку, яке із оповідань В.Сухомлинського найліпле формує природничі уявлення дитини?
ВідповістиВидалитиВ.Сухомлинський є автором багатьох творів про природу. На мою думку таке оповідання як «Відломлена гілка» не лише формує природничі уявлення дитини, а й вчить бережливому ставленню до природи.
Видалити